به گزارش پارسینه و به نقل از یاهو تک، اکنون گوگل این ابزار را به یوتیوب آورده و در حال آزمایش نسخهای ویدئویی از این نمای کلی هوشمند برای گروه کوچکی از کاربران اشتراک پریمیوم یوتیوب در آمریکا است؛ آن هم تنها برای جستجوهای خاص و به زبان انگلیسی.
در حالی که نتایج جستجوی گوگل خلاصههایی متنی تولیدشده توسط مدلهای زبانی بزرگ (LLM) را نشان میدهند، نسخه یوتیوب از این ویژگی بهنوعی نقش «هایلایت» یا گلچین بخشهایی از ویدئوها را ایفا خواهد کرد.
در پستی در انجمن کاربران یوتیوب، گوگل نوشت:
«این ویژگی جدید با استفاده از هوش مصنوعی، قسمتهایی از ویدئوها را که احتمالاً برای پرسش شما مفیدترند، برجسته خواهد کرد… این قابلیت بیشتر زمانی نمایش داده میشود که درباره محصولات مورد نظر برای خرید جستجو میکنید (مثلاً 'بهترین هدفونهای حذف نویز')، یا زمانی که دنبال اطلاعاتی درباره مکانها یا کارهایی برای انجام در آن مکانها هستید (مثلاً موزههایی برای بازدید در سانفرانسیسکو).»
این ویژگی پرسشهایی را درباره مدل درآمدی تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب ایجاد میکند و این که کلیپهای خودکار تولیدشده توسط هوش مصنوعی چه تأثیری بر درآمد آنها خواهند داشت. یکی از نگرانیهای اصلی درباره «نمای کلی هوش مصنوعی» در جستجوی گوگل این است که خلاصههای تولیدشده توسط خود گوگل، ترافیکی را جذب میکنند که در غیر این صورت به سایتهای منتشرکننده مطالب میرفت. آوردن این ابزار به یوتیوب احتمالاً همین نگرانیها را برای سازندگان ویدئو نیز ایجاد خواهد کرد.
گوگل در حال جمعآوری بازخورد از کاربران پریمیوم درباره این خلاصهویدئوهاست. کاربران میتوانند با علامت شست بالا یا پایین، رضایت یا نارضایتی خود را از این کلیپهای هوش مصنوعی نشان دهند. گوگل هنوز اعلام نکرده که این طرح آزمایشی چه مدت ادامه خواهد داشت یا آیا قصد دارد این قابلیت را فراتر از کاربران پریمیوم گسترش دهد یا خیر.
0 دیدگاه